Doftsinnet och sociala attityder

Denna studie är avslutad och tar tyvärr inte emot flera anmälningar!
Den här studien handlar om hur sinnesupplevelser påverkar emotionella reaktioner med ett särskilt fokus på doftsinnet och hur dessa reaktioner kan vara associerade sociala attityder. Experimentet består av tre uppgifter, två av uppgifterna tar ungefär 5 minuter och den tredje uppgiften är en längre uppgift som är uppdelad i tre avsnitt som tar ungefär 15 minuter var. I varje avsnitt kommer du att få se många olika bilder på en dataskärm och utföra en enkel uppgift. Under undersökningens gång kommer du att få lukta på både behagliga och dofter som för vissa kan anses vara obehagliga. Dessa dofter är helt ofarliga. Innan undersökningen kommer du att fylla i ett frågeformulär omkring luktkänslighet. Experimentet tar drygt en timme

För att kunna delta i experimentet måste du:
- ha svenska som modersmål
- ha ett fungerande doftsinne
- inte ha en neurologisk eller psykiatrisk sjukdom och äta psykofarmaka
- inte vara gravid

Som kompensation för ditt deltagande får du två biobiljetter eller ett presentkort värt 200 kronor.

Uppge även vid kontakt ifall du har allergier.

kontakta oss på: su.psych.experiment@gmail.com

eller boka direkt via länken nedan:

https://olfactoryexperiment.simplybook.it/v2/

Upplagd: 08/03-19. Senast ändrad: 13/08-19. Ansvarig för studien och informationen på denna sida är Marta Zakrzewska.